INTERIOR ARCHITECTURE EDUCATION
People
- Assoc.Prof. (PhD) Gülnur BALLİCE
- Assist.Prof. (PhD) Çiğdem ÇETİN
- Res. Assist. Selin GÜLEROĞLU
Publications (May 2014 – September 2020)
- Çetin, Ç. , Tuna Ultav, Z. , Ballice, G. (2018). The Effects of Interior Design Parameters on the Design Quality of Nurse Stations, Athens Journal of Architecture, Volume 4, Issue 2– pp. 149-170.
- Altay, B., Ballice, G., Bengisu, E., Alkan Korkmaz, S., Paykoç, E. (2016). Embracing User Experience in Inclusive Design Education through Learner-Centered Instruction. International Journal of Inclusive Education. 20 (11), 1123-1141.
- Ballice, G. (2016). Yaşar Üniversitesi İç Mimarlık Yüksek Lisans Programının ‘Tasarım ve Kültür’ Alanında Gerçekleştirilen Stüdyo Projeleri. İç Mimar(Haz.-Tem-Ağus.2016), 79-84. (Kontrol No: 3549291)
- Ballice, G. (2016). Bornova Gençlik Merkezi İç Mekan Tasarım Projesi, Bornova Belediyesi Kentsel Tasarım Müdürlüğü, Editör:Bornova Belediyesi Kentsel Tasarım Müdürlüğü, Sayfa Sayısı 33, ISBN:2149-7710, Türkçe(Ders Kitabı), (Yayın No: 2832578)
- Ballice, G. (2016). Büyükpark Sosyal Odaklı Kafeterya Tasarımı, Bornova Belediyesi Kentsel Tasarım Müdürlüğü, Editör:Bornova Belediyesi Kentsel Tasarım Müdürlüğü, Basım Sayısı:1, Sayfa Sayısı 18, ISBN:ISSN: 2149-7710‑, Türkçe(Ders Kitabı), (Yayın No: 4159280)
- Ballice, G. (2016). “Yaşar Üniversitesi İç Mimarlık Yüksek Lisans Programının ‘Tasarım ve Kültür’ Alanında Gerçekleştirilen Stüdyo Projeleri’, İç Mimar, Haziran-Temmuz-Ağustos 2016: 79-84.
- Çetinkaya, Ç., (2014). Basic Design Parameters in Turkey. Humanitas International Social Sciences, 4, 31-46. ISSN: 2147-088X-(MLA, EBSCO, CEEOL, ASOS, ARASTİRMAX, TEİ, Namık Kemal Üniversitesi).
- Çetinkaya, Ç. (2015). Temel Tasarım Eğitiminde Değişen Öğrenci Profiline Yaratıcı Düşünme Pratiğinin Kazandırılması İçin Yeni Bir Yöntem: Kavramsal- Yapılandırmacı Öğretim Metodu. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi (ULAKBIM) (Under evaluation)
Conference Papers (May 2014 – September 2020)
- Paykoç, E., Ballice, G., Güler, G. (Accepted – In Publication Process). Evaluation of Playgrounds in terms of Universal Design: İzmir, Karşıyaka Coast After İzmir Deniz Project. PUDCAD Universal Design Education Practice Conference – Game & Design Education.
- Ballice, G., Terim Çavka B., (2019) İç Mekân Tasarim Stüdyosunda Öğren(t)me Biçimi Olarak Çok Katmanli Bütünleşik Eğitimin İncelenmesi (Investigation Of Multi-Layer Integrated Education As A Learning (t)me Format In Interior Design Studio), 2nd International Education In Interior Architecture Symposium, May 13-14 2019, Hacettepe University, Ankara.
- Özköse Bıyık. Ç., Ballice, G.,Bengisu, E. (2017). Üniversite İkinci Sınıf İç Mekân Tasarım Stüdyosu Dersindeki Öğretim Yöntemlerinin Öğretim Tasarımı Yoluyla İyileştirilmesi. IV. International Eurasian Educational Research Congress, 1794-1796. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:3549289)
- Ballice, G., Karagözler, S. (2017). İç Mimarlık Tasarım Stüdyosunda Mekân Üretim Sürecine Yeni Bir Yaklaşım. İÇMEK İç Mimarlık Eğitimi 4. Ulusal Kongresi/Atölye (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:4159169)
- Özköse Bıyık, Ç., Ballice G., Bengisu Chatzikonstatinou, E. (2017). “Üniversite İkinci Sınıf İç Mekân Tasarım Stüdyosu Dersindeki Öğretim Yöntemlerinin Öğretim Tasarımı Yoluyla İyileştirilmesi”, IV. International Eurasian Educational Research Congress, 11-14 Mayıs 2017 Pamukkale Üniversitesi / DENİZLİ.
- Çetin, Ç. (2017). Farkli Ölçeklerdeki Insan- Mekan Kesişimlerine Içmimar Bakişi: Iç Mekanda Algi Dersi Deneyimleri, İÇMEK- İç Mimarlık Eğitimi 4. Ulusal Kongresi, 7- 8 Aralık 2017, İstanbul. (under evaluation).
- Polat, C. (2016). “Inspiration point in design: The example of basic design class assignments” SHS Web of Conferences, 26 (2016) 01084, DOI: 10.1051/shsconf/20162601084
- Polat, C., Bozkurt, E. (2016). “Reshaping the design education for new age learners”, SHS Web of Conferences, 26 (2016) 01114, DOI: 10.1051/shsconf/20162601114
- Özmehmet, E., Alakavuk, E. Science Direct Procedia- Social and Behavioral Sciences “Integration Process of Theoretical Courses with Design Studios in Undergraduate Education: Case Studies of Architecture and Interior Design Studios”