4. SINIF ÖĞRENCİLERİMİZİN DİKKATİNE; İÇ MEKAN TASARIMI STÜDYOSU ŞUBELERİ – Yaşar Üniversitesi

4. SINIF ÖĞRENCİLERİMİZİN DİKKATİNE; İÇ MEKAN TASARIMI STÜDYOSU ŞUBELERİ

INAR 4410-4420 İç Mekan Tasarımı V-VI SECTION I Kurumsal Kimlik Bölümü: Kurumsal kimlik tasarımının ana konusu marina tasarımı olacaktır. Öğrenciler kurumsal ve marka kimliği tasarımı konusunda eğitim alacaklar ve tüm kurumsal unsurlarıyla bir marina markası oluşturmaları istenecektir. Bir müşteriye marka olarak yaklaşmanın doğru yolunu öğrenecek ve kurumsal kimliğini iç mekan grafik elemanlarına, endüstriyel tasarıma vb. yansıtacaklardır. Stüdyonun entegre dersi olarak INAR 4461 Kurumsal Kimlik Tasarımının alınması zorunludur.

 

INAR 4410-4420 İç Mekan Tasarımı V-VI SECTION II, işlevsel yeniden kullanımı için İzmir Bölgesi’nde yer alan iki deniz fenerin potansiyelini araştırmaktadır. INAR 4480 Kültürel Miras ve Koruma dersinin teorik desteği ile öğrenciler, yeni uyumlu fonksiyonların tanımlanması ve iç / dış mekanla ilgili mekanların tasarımı yoluyla deniz feneri yapılarının yeniden entegrasyonu için iki tasarım önerisini sonuçlandıracaklardır.

 

ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ

2018-2019  öğretim yılı güz döneminde 4410 projesinde Corporate Identity section’ını seçen öğrencilerden birisiyim. Bu section’ı seçme amaçlarımdan birisi ileride düşündüğüm, uzmanlaşmak istediğim alana daha çok fayda sağlayabileceği içindir. 4410 projesinde proje alanında 3 ‘er kişilik gruplar halinde çalıştık. Proje için kurumsal bir marka kimliği oluşturmak ve oluşturduğumuz bu kimliğe uygun ofis restaurant ve otel birimini tasarlamak bana güzel bir tecrübe kazandırdı.

Göktuğ Gülsever

 

4.sınıf ilk dönem 4410 Corporate Identity sectionını seçmemdeki en önemli etken; tasarlamış olduğumuz iç mekanın sadece iç mekan tasarımıyla değil tümüyle bir marka olarak duruşunu, imajını tasarlıyor olmamızdır.Bu sectionda 4410 stüdyo dersine entegre olan kurumsal kimlik tasarımı dersiyle beraber öncelikle bir marka yaratıp sonrasında bu markanın ürünlerinin, tanıtımlarının tasarımını ve bu tasarımlarla bütün olarak mekan tasarımını tamamladık.Bu sectionda deneyimlediğim en önmeli şey; bir markanın iç mekanını tasarlamak ve ya sıfırdan bir marka oluşturmak gerektiğinde hem kurumsal anlamda hem de tasarımsal anlamda ihtiyaçların belirlenmesi ve tasarım anlamında öğrenmiş olduğum yöntemlerdir.

Afra Keleş

 

3320 RITM stüdyosunda öğrenilmiş olan teori ve tasarım eğitimiyle yapıya nasıl dokunabileceğimiz konusunda bir altyapı oluşturuluyor. 4410 RITM stüdyosunda ise Bir mekan nasıl analiz edilir? , Analiz sonuçlarının tasarıma aktarılması nasıl gerçekleşir ? Tasarım manifestosu oluştururken  nelerden yararlanılır ?  Tasarım ve bağlam arasındaki ilişki nasıl sağlanır  ? Çevresel koşullar tasarımı ne derece etkiler ? Tasarımın sürdürülebilirliği nasıl sağlanır ? gibi birçok sorununun yanıtlarını deneyimleyerek bulma fırsatımız  oluyor . Bu deneyim sonucunda analizlerimizi özetleyerek bir tasarım manifestosu  oluşturuyoruz. Tasarım manifestosu ve içerdiği kurallar dahilinde yapıya eklenen her bir tasarım ögesi anlamlı hale geliyor. Bu stüdyonun sonucunda mimari elemanlarla yönlendirme tasarımı yapmayı , analizlere göre rotalar oluşturmayı ve  tasarım fikri ile bağlamı arasında ilişki kurmayı öğreniyoruz.

Arzu Feruz

 

”Yeniden İşlevlendirme” ve ”dönüştürme” sectionunda çalışmak bana proje alanının sahip olduğu anlamların ve değerlerinin ortaya çıkartılması, özellikle eski ile yeni arasındaki ilginç diyalogu keşfetme fırsatı tanıdı.Bir bina eski ve yeni unsurları beraber içerdiğinde ortaya çıkan karşıtlıkla, çok daha ilginç bir çalışma süreci yaratıyor. Bu süreç farklı zorluklar ortaya koysa da bana geniş bir tasarım görüşü kazandırdı.

Nilay Altınay