2017-2018 Bahar Dönemi
INAR 210 (220) İntegral İç Mekan Tasarım Stüdyosu II (I), Bahar 2017-2018
Dersin Öğretim Elemanları: Doç. Dr. Gülnur Ballice (Koordinatör), Doç. Dr. Zeynep Tuna Ultav, Öğr. Gör. Sevda Balcıoğlu, Öğr. Gör. Burcu Özen Kundak, Öğr. Gör. Meltem Eranıl Demirli, Öğr. Gör. Hande Uğur Balçu, Öğr. Gör. Yaren Tezcoşkun, Araş. Gör. Selin Karagözler.
The main project topic is designing a creative learning spaces for children and youth (9-12 years) by emphasizing the importance the spaces of experienced in the childhood has a great effect on the life of adults.
Accordingly, students are expected to think on the term of ‘threshold’ in different ways both physical (spaces, materials, textures, etc.) and psychological (meanings, human scale, etc.). With this aim the design of spaces where creativity-promoting activities for children and young people can be carried out.
Also, accommodation units will be designed for short term staying by INAR 220 students. In order to achieve a flexible and mobile design, the solution is to create a modular system which can also be adaptable and reusable. The modular system will let the students to re-form their private and communal areas to suit group and individual needs.
INAR 420 (410) İntegral İç Mekan Tasarım Stüdyosu VI (V), Bahar 2017-2018
Dersin Öğretim Elemanları: Yrd. Doç. Dr. Ecehan Özmehmet (Koordinatör), Öğr. Gör. Burcu Yazgan Parlak, Öğr. Gör. Ceren Polat, Öğr. Gör. Fulya Ballı, Öğr. Gör. Haluk Tatari, Öğr. Gör. İlkay Aslan, Öğr. Gör. Orlin Pontremoli, Araş. Gör. Müge Sever.
Students will understand the concepts and relations of interior design in relation to urban context for PUBLIC INTERIORS in Izmir. The design studio focuses on the research, creation and detailing stages of the design process with regards to the transformation/regeneration/redesign of 10 distinctive buildings that are chosen by students in Izmir within the variables of the historical, cultural and urban context.
Students are expected to and discuss semantic paradigms on the architectural design thinking and to evaluate alternative and/or contradictive design proposal intended as the conclusion of the design research steps (data collection/analysis/synthesis/conceptual and design approach). In these existing structure, the students will gain the ability to see and think from users and operators viewpoints, learn methods of analysis of building systems and a scenario and concept in determining public needs and cultural identity within the context of THRESHOLD.
2017-2018 Güz Dönemi
INAR 210 (220) İntegral İç Mekan Tasarım Stüdyosu I (II), Güz 2017-2018
Dersin Öğretim Elemanları: Doç. Dr. Gülnur Ballice (Koordinatör), Öğr. Gör. Sevda Balcıoğlu, Öğr. Gör. Fulya Ballı, Öğr. Gör. Burcu Özen Kundak, Öğr. Gör. Meltem Eranıl Demirli, Öğr. Gör. Zeynep Ünal, Öğr. Gör. Hande Uğur Balçu, Öğr. Gör. Özge Başağaç, Öğr. Gör. Yaren Tezcoşkun, Araş. Gör. Selin Karagözler.
Ana projenin konusu Ege Perla Ofis Bloğu içerisinde öğrenciler tarafından seçilecek bir tasarımcı için tasarımcı ofisi tasarlamak olarak belirlenmiştir. Olabilecek tasarımcı seçenekleri şöyle belirlenmiştir: Film-Animasyon Tasarımı, Grafik Tasarım, Moda Tasarımı, Endüstriyel Tasarım, Mobilya Tasarımı, Mücevher Tasarımı, Seramik Tasarımı, Mimarlık-İçmimarlık Ofisi ve diğer tasarım dalları (Sahne Tasarımı, Tekstil Tasarımı, Video Tasarımı, Ürün ve Paketleme Tasarımı, Web sayfası ve Sayısal Deneyim).
Başlıca ele alınan sorunlar:
- Tasarımcının ihtiyaçlarına ve çalışma biçimine uygun bir bina programı oluşturmak,
- Çalışanların işlerini daha verimli yapabilmelerine olanak veren etkin bir odaklanma mekânı tasarlamak,
- Ofislerde çalışma alanları seçeneklerini ve işbirliği ihtiyaçlarını araştırmak,
- Farklı tasarım yaklaşımlarıyla çalışma alanlarında yaratıcılığı desteklemek.
INAR310 (320) İntegral İç Mekan Tasarım Stüdyosu III (IV), Güz 2017-2018
Dersin Öğretim Elemanları: Yrd. Doç. Dr. Arzu Çilasun Kunduracı (Koordinatör), Yrd. Doç. Dr. Çiğdem Çetin, Öğr. Gör. Ceren Polat, Öğr. Gör. Duygu Kanbul Yüksel, Öğr. Gör. Hande Uğur Balçu, Öğr. Gör. Burcu Yazgan Parlak, Araş. Gör. Fulya Özbey.
INAR 310/320 Güz dönemi ders kapsamında öğrenciler İç Mimarlar Odası, İzmir Şubesi için bir mekân tasarlayacaklardır. Proje alanı, Folkart Kulelerinin ofis ve alışveriş alanı içinden seçilmiştir. Folkart Kuleleri gelişen İzmir kentinin siluetini değiştiren önemli mihenk taşıdır. Öğrenciler, iç mekân hava kalitesi, iç mekânda görsel konfor, iç mekân akustik konforu, enerji kullanımı, pasif yapı, güneş yönlendirme ve malzeme seçimi konularında etkin çözümler geliştirmek amacıyla tasarım ve bina programını karşılayan bir araştırma yapmalıdırlar. Tasarım süresince iç mekân iklimlendirmesi, gün ışığı ve akustik önemli bir unsur olarak değerlendirilecektir.
Bina Programı: • Karşılama ve Bekleme Alanı • Ortak Alan (Sergi, Seminer, Kütüphane, vb.) • Ofis Alanı • Toplantı odası • Ortak Çalışma Alanı • Arşiv • Mutfak • Tuvalet
INAR 410 (420) İntegral İç Mekan Tasarım Stüdyosu V (VI), Güz 2017-2018
Proje Adı: Kurumsal Kimlik
Dersin Öğretim Elemanları: Yrd. Doç. Dr. Ecehan Özmehmet (Koordinatör), Öğr. Gör. Haluk Tatari, Öğr. Gör. Orlin Pontremoli, Araş. Gör. Müge Sever.
The aim of INAR 410-420 Integral Interior Design Studio V-VI is to provide the fourth year students advanced skills of designing interiors through a comprehensive design research while focusing on the theme of brand/corporate identity in order to develop the ability of problem solving on one of the most popular and well known topics of interior design. Students will develop an understanding on key design methods, intellectual and technical mastery of skills and also gain an in depth understanding of interior design process while simultaneously implementing the research results obtained in the integrated INAR 461 Corporate Identity Design lecture. At INAR 410-420 Integral Interior Design Studio V-VI, the main topic of fall 2017 will be concept of “Global Stars”. The students will develop an understand on the concepts and relations of interior design in relation to public spaces for an internationally known corporate brand. Specifically, the students will investigate the research, choose the adequate one among the alternatives and perform experiments. In this concept, “Mistral Towers” will be the adressed space, which includes new skyscraper buildings in Bayraklı area, the new focal point of the İzmir. Within this existing structure, the students will gain the ability to see and think from different perspectives, i.e. users’, customers’ and administrators’ perspectives. Additionally, they will learn analysis methods of building systems together with a scenario and the concept in determining brand/corporate and cultural identity.
INAR 410 (420) İntegral İç Mekan Tasarım Stüdyosu V (VI), Güz 2017-2018
Proje Adı: RITM
Dersin Öğretim Elemanları: Öğr. Gör. Sergio Taddonio, Öğr. Gör. Fulya Ballı, Öğr. Gör. Nazlı İpek Mavuşoğlu Çakman, Araş. Gör. Cansu Koç.
Due to the rising interest with the future projections of the rich turkish modern architectural heritage, the studio focuses on the potentials of 2 ICONIC MODERN STRUCTURES for future ‘new’ usages, and the elaboration of 2 positive conservation proposals.
The studio programme is structured as follows:
PROJECT 1 (Week 1/5) Location: İZMİR
PROJECT 2 (Week 6/14) Location: ANKARA
2016-2017 Bahar Dönemi
INAR STÜDYOLARI (lütfen tıklayınız)
INAR 220 (210) İntegral İç Mekan Tasarım Stüdyosu II (I), Bahar 2016-2017
Proje Adı: Farklı Kullanıcı Grupları için Otel Tasarımı
Dersin Öğretim Elemanları: Doç. Dr. Gülnur Ballice (Koordinatör), Öğr. Gör. Sevda Balcıoğlu, Öğr. Gör Rena Ballar, Öğr. Gör. Burcu Özen Kundak, Öğr. Gör. Meltem Eranıl Demirli, Öğr. Gör. Dilara Gür, Öğr. Gör. Serkan Ergün, Öğr. Gör. Hande Uğur Balçu, Araş. Gör. Selin Karagözler, Araş. Gör. Fulya Özbey
Projenin Tanımı: The main project topic is designing a new generation hotel including residential living-accommodation unit/learning/socializing interior environment for different groups in the given loft-space building. User groups are determined as exchange & Erasmus students, part-time/exchange academicians, refugees& earthquake victims and patient families. In order to achieve a flexible and mobile design, the solution is to create a modular system which can also be adaptable and reusable. The modular system will let the students re-form their private and communal areas to suit group and individual needs.
INAR320 (310) İntegral İç Mekan Tasarım Stüdyosu IV (III), Bahar 2016-2017
Proje Adı: Elektrik Fabrikası’nın Müzeye Dönüştürülmesi
Dersin Öğretim Elemanları: Öğr. Gör. Sergio Taddonio(koordinatör), Yrd. Doç. Dr. Ebru Aydeniz, Öğr. Gör.Fulya Ballı, Öğr. Gör. Cengiz Ultav, Öğr. Gör. Metehan Özcan, Öğr. Gör. Nazlı İpek Mavuşoğlu Çakman, Öğr. Gör.Zeynep Ünal
Projenin Tanımı: İzmir’in zengin endüstriyel mirasının gelecekteki projeksiyonlarıyla artan ilgisi nedeniyle, stüdyo Darağacı’ndaki [Liman_Izmir] TEK Elektrik Fabrikasının potansiyelleri üzerine, eski bir üretim yeri (1989’dan beri terk edilmiş) gelecekteki ‘yeni’ kullanımlar için deneyim servisleri ve malların üretimi ve tüketimi için yeni bir yere veya aşamaya odaklanıyor. INAR 320 (310) Entegre İç Mimari Tasarım Stüdyosu VI (III) dersinin / Adaptive Reuse Studio’nun temel içeriği, olumlu korumayı ve fabrika binası için uygun bir yeniden işlevselleştirme önerisini güvence altına almaya yönelik potansiyel yeniden kullanım stratejilerinin tanımlanmasıdır. Stüdyo, kültür, yenilikçilik, eğitim, sanat, iş ve eğlence alanlarında eski üretim makinesine dönüştürmek için 4 ana alt programın entegrasyonu yoluyla bir karma kullanım programı önermektedir. Enerji Müzesi ve Kuluçka Merkezi; Sahne Sanatları Merkezi; Birlikte Çalışma Alanları; Halka Açık Pazar.
INAR 420 (410) İntegral İç Mekan Tasarım Stüdyosu VI (V), Bahar 2016-2017
Proje Adı: Kamusal İç Mekanlar
Dersin Öğretim Elemanları: Yrd. Doç. Dr. Ecehan Özmehmet, Öğr.Gör. Ceren Polat, Öğr. Gör. Orlin Pontremoli, Öğr. Gör. Haluk Tatari, Öğr. Gonca Ateş Öztürk, Öğr. Gör. Burcu Yazgan Parlak, Araş. Gör. Müge Sever
Projenin Tanımı: “Kamusal İç Merkanlar” ana teması kapsamında, bu uluslararası çalışma ile dersi alan öğrencilerimize çok boyutlu, disiplinler arası ve kültürler arası farkındalıklarını arttırabilecekleri ve tasarım kavramını farklı yönleriyle değerlendirilebilecekleri bir bilgi birikimi oluşturmayı amaçlamaktayız. Yapılan uluslararası işbirliği ile Atina’da Metropolis Bölgesi’nde yer alan yapı, mezuniyet projesi kapsamında her öğrenci tarafından yeniden işlevlendirilerek kamusal bir yapı profili kazandırılacaktır. Aynı proje, aynı kapsamda üniversitemizle Erasmus anlaşması olan TEI-Technological Educational Institute of Athens ile eş zamanlı olarak ele alınmakta ve uluslararası bir sergi ile sonuç hedeflenmektedir.
2016-2017 Güz Dönemi
INAR 210 (220) İntegral İç Mekan Tasarım Stüdyosu I (II), Güz 2016-2017
Proje Adı: Toplumsal İçerikli Kafe Tasarımı
Dersin Öğretim Elemanları: Doç. Dr. Gülnur Ballice (Koordinatör), Öğr. Gör. Sevda Balcıoğlu, Öğr. Gör Rena Ballar, Öğr. Gör. Burcu Özen Kundak, Öğr. Gör. Meltem Eranıl Demirli, Öğr. Gör. Dilara Gür, Öğr. Gör. Serkan Ergün, Arş. Gör. Ebru Bengisu Chatzikonstantinou
Projenin Tanımı: The main project topic is designing a cafeteria in Büyükpark- Bornova for a special group of people by transforming an abandoned building which was used as Municipal Police Office formerly. Some of the class activities we will do this semester are a trip to the project area and sample cafeteria projects at Mavi Bahçe shopping center; various seminars and workshops that will enhance your knowledge and skills to complete this project; desk and panel critiques.
The integration of the studio is primarily carried out with the courses: “INAR 231 Building Materials and Detailing for Interiors” and “INAR 213 Digital Design Techniques”. In addition, the elective “INAR 290 Visual Presentation Techniques for Interior Architecture”, “INAR 251 Color, Texture and Textiles in Interiors” and “INAR270 Human Factors in Design” courses will support the integration process.
INAR 310 (320) İntegral İç Mekan Tasarım Stüdyosu III (IV), Güz 2016-2017
Proje Adı: Sağlık Yapılarında İç Mekan Tasarımı: Poliklinikler
Dersin Öğretim Elemanları: Öğr. Gör. Dr. Arzu Cilasun Kunduracı (Koordinatör), Yrd. Doç. Dr. Çiğdem Çetin, Öğr. Gör. Gonca Ateş Öztürk, Öğr. Gör. Can Külahçıoğlu, Can Külahçıoğlu, Öğr. Gör. Hande Uğur Balçu, Öğr. Gör. Fulya Ballı, Öğr. Gör. Duygu Kanbul Yüksel, Öğr. Gör. Burçin Hancı Geçit
Projenin Tanımı: INAR 310-320 studio aims to teach students ways to integrate energy-efficient design issues and indoor environmental control systems to their design projects. This studio focuses on the design approaches from various points of view (such as energy, water, material and health) for interior healthcare spaces.
INAR 410 (420) İntegral İç Mekan Tasarım Stüdyosu V (VI), Güz 2016-2017 (Kurumsal Kimlik Modülü)
Proje Adı: İçmekanı Yeniden Tanımlama: IKSEV_İzmir Kültür Sanat ve Etkinlik Vakfı, İzmir
Dersin Öğretim Elemanları: Yrd. Doç. Dr. Ecehan ÖZMEHMET (Koordinatör), Öğr. Gör. Ceren Polat, Öğr. Gör. Orlin Pontremoli, Öğr. Gör. Haluk Tatari, Arş. Gör. Müge Sever
Projenin Tanımı: Bu stüdyonun amacı; dördüncü sınıf öğrencilerinin iç mekan için problem çözme yeteneğini geliştirerek marka/kurumsal kimlik temasına odaklanan kapsamlı bir tasarım araştırması üzerinden iç mekan tasarım becerisini kazanmasını sağlamaktır. İç mimarlık ğrencileri tasarım yöntemlerini, düşünsel ve teknik ustalık becerilerini geliştirecekler ve INAR 461 Kurumsal Kimlik Tasarımı dersinin entegrasyonunda elde ettikleri araştırma sonuçlarını uygulamaya koyarken iç mekan tasarım süreci anlayışı adına derinlemesine kazanımları olacaktır.
İÇERİK
Dördüncü sınıf stüdyosunda öğrenciler seçtikleri, araştırma yaptıkları ve deneyimledikleri, uluslararası tanınırlığa ve öneme sahip olan IKSEV (İzmir Kültür Sanat ve Eğitim Vakfı) üzerinden konsept ve kamusal alanlarla ilişkili iç mekan tasarımı ilişkilerini ele alacaklardır. Mekan, İzmir’in önemli çekim noktalarından birinde yer almaktadır. Bu mevcut yapıda, öğrenciler kullanıcıların ve operatörlerin bakış açısından görme ve düşünme yeteneğini kazanacaklar, marka/kurum ve kültürel kimliği belirlemede senaryoyu, konsepti ve bina sistemlerinin analiz yöntemlerini deneyimleyeceklerdir.
INAR 410 (420) İntegral İç Mekan Tasarım Stüdyosu V (VI), Güz 2016-2017 (Yeniden İşlevlendirme Modülü)
Proje Adı: Handi Dalan Sabun Müzesi, İzmir
Dersin Öğretim Elemanları: Öğr. Gör. Sergio TADDONIO (Koordinatör), Öğr. Gör. Fulya Ballı, Arş. Gör. Yarkın Üstünes
Projenin Tanımı: Due to the rising interest with the future projections of the rich Izmir’s historical district of Kemeraltı, the studio focuses on the adaptation and refunctionalization proposal for the old Soap Factory located in Namazgah quarter, to be converted into Hamdi Dalan Soap Museum.
The construction period of the building dates back to the last quarter of XIX’s century, and since 1941, the production of olive-based soap was operated by Dalan Family. Following the relocation of the production process to Pınarbaşı industrial zone, the building had been left abandoned. Konak Municipality is currently leading the restoration and refunctionalization process of the structure.
Within this frame, the Studio aims at promoting and discussiong contemporary issues related with the ‘positive’ conservation of the national architectural heritage and at the same time supporting a series of ‘new’ proposals for the Soap Museum entitled to the founder of the Dalan firm.
In fact, the Re-Development Plan of the Cruise Terminal of Alsancak is currently under debates and gradual materialization, having the general aim to promote tourism-oriented new facilities and activities in order to provide a ‘dynamic’ cruise terminal for international visitors. The Plan envisions the gradual transfer of the Turkish Grain Board (TMO) office department and grain storage and the introduction of a series of facilities for commercial and hospitality purposes. In this scenario, the future of the Silo structure, a ‘concrete monument’ and a valuable example of the local industrial heritage, is not certain, giving space to extreme solutions including the partial or complete demolition of the building.
2015-2016 Bahar Dönemi
INAR 220 (210) İntegral İç Mekan Tasarım Stüdyosu II (I), Bahar 2016
Proje Adı: Temel sosyal haklardan mahrum bireylere yönelik “Modüler Yerleşim Birimleri-Konteyner Evler”
Dersin Öğretim Elemanları: Yrd. Doç. Dr. Gülnur Ballice (Koordinatör), Öğr. Gör. Sevda Balcıoğlu, Öğr. Gör. Burcu Özen Kundak, Öğr. Gör. Rena Vanlı Ballar, Öğr. Gör. Tuğba Turan, Öğr. Gör. Meltem Eranıl Demirli, Araş. Gör. Ebru Bengisu
Projenin Tanımı: Bu projede öğrenciler konteynırları bir araya getirerek temel sosyal haklardan mahrum bireylere yönelik geçici “modüler yerleşim birimleri” olarak düzenleyecek ve iç mekan çözümleri üreteceklerdir. Kullanıcı grupları olarak mülteciler, depremzedeler, yaşlılar ve evsizler belirlenmiştir. Dönem içerisinde yer alacak aktiviteler arasında bir konteyner fabrikası ve hafif çelik strüktür sistemi ile yapılmış bir konut projesine teknik gezi, öğrencilerin bilgi ve becerilerini geliştirecek farklı atölye çalışmaları; masa ve panel kritikler bulunmaktadır. Stüdyonun entegre olacağı başlıca ders “INAR 212 Yapı Malzemeleri ve Detay” dır. Buna ek olarak, “INAR 290 İçmimarlık için Görsel Sunum Teknikleri”, “INAR 251 İçmimarlıkta Renk, Doku ve Tekstil” ve “INAR 270 Tasarımda İnsan Faktörü” stüdyoya entegre olacak diğer seçmeli derslerdir. Projenin başlıca ele aldığı konular arasında kullanıcı grubu ve profili, nakliye konteyneri mimarlığı bulunmaktadır. İç mekân tasarımı için öğrencilerden taşınırlık, esneklik, modülerlik, kompaktlık, sürdürülebilir yaklaşım, evrensel tasarım konuları üzerinde çalışmaları beklenmektedir.
Görsel Kaynak 1: http://news.domain.com.au/photogallery/domain/real-estate-news/shipping-container-homes-from-around-the-world-20150320-3sif2.html
INAR 320 (310) İntegral İç Mekan Tasarım Stüdyosu IV(III), Bahar 2016
Proje Adı: Alsancak’taki TMO silo binasının yeniden fonkiyonelleştirilerek kullanılması
Dersin Öğretim Elemanları: Öğr. Gör. Sergio Taddonio(koordinatör), Yrd. Doç. Dr. Ebru Aydeniz, Öğr. Gör.Fulya Ballı, Öğr. Gör. Etem Ülkütaş, Araş. Gör. Yarkın Üstünes
Projenin Tanımı: Ders İzmir Alsancak liman bölgesinde Türkiye Toprak Mahsülleri’ne ait betonarme silo yapısının, yeni ikonik bir konaklama yerine ve alternative/çağdaş çalışma mekanına (ortak çalışma mekanı) dönüştürülmesi için, yeniden işlevlendirme integral tasarım sürecinin uygulama safhasına odaklanmaktadır. Ders kavramsal koşulları, tarihsel ve sosyal anlamları, mekansal kaliteleri detaylı olarak dikkate alacak; kullanıcıları ve onların ihtiyaçlarını, isteklerini ve davranışlarını çalışacaktır. Öğrencilerden mimari tasarım düşüncesi üzerine anlamsal paradigmalar yaratması ve tartışması, tasarım araştırma safhasının sonucu olarak alternative ve/veya karşıt şematik tasarım önerileri geliştirmesi beklenmektedir. Öğrencilerden kültürel, fiziksel, çevresel sürdürülebilirliği sağlarken verilen tasarım problemine etkili ve özgün öneriler geliştirmeleri ve program gerekliliklerini iç mekana yerleştirirken için yapı malzeme ve sistemini içererek kültürel/çevresel/strüktürel konuları düşünmesi ve entegre etmesi beklenmektedir.
INAR 420 (410) Entegre İç Mekan Tasarımı VI- V, Bahar 2016
Proje Adı: Kentsel iç mekanlar: Kypseli’deki Belediye Marketi
Dersin Öğretim Elemanları: Yrd. Doç. Dr. Ecehan Özmehmet(koordinatör), Öğr.Gör. Orlin Pontremoli, Öğr.Gör. Ceren Polat, Öğr.Gör. Haluk Tatari, Araş. Gör. Müge Sever
Projenin Tanımı: INAR 420 İç Mekan Tasarım Stüdyosu ana teması “kamusal iç mekanlar” olarak belirlenmiştir. Bu tema doğrultusunda, ilk olarak 2014-2015 eğitim yılında Bornova Belediyesi ve Yaşar Üniversitesi Bilgi ve Dokümantasyon Merkezi ile işbirliği yapılarak “Kamusal iç mekan olarak Kütüphane: Belhomme Köşkü” tasarlanmıştır. Bu çalışmanın ürünleri daha sonra 18 Aralık 2015 tarihinde “Bornova için Genç Fikirler 2 Tasarım Sergisi’nde sergilenmiştir. Belediyeler ile yapılan ilk işbirliği olma özelliğini taşıyan bu ilk çalışma ulusal bir kapsamda gerçekleştirilirken şimdi gerçekleştirilecek ikinci çalışma ile uluslararası bir işbirliği hedeflenmiştir.
“Kamusal iç mekanlar” ana teması kapsamı doğrultusunda, ikinci çalışma olarak 2015-2016 eğitim yılında Yaşar Üniversitesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü, Atina Belediyesi ve TEI- Technological Educational Institute of Athens ile işbirliği yapılarak Dimotiki Agora Kypseli’nin yeniden işlevlendirilmesi ve iç mekanının tasarlanması amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda proje alanının bizzat görülerek işbirliği yapılması için 24-27 Şubat 2016’da Atina’ya teknik ziyaret düzenlenmiştir. Yapılacak işbirliği araştırmasının Key Action 2 projesine dönüştürülebilirlik potansiyeli çok yüksek olan bu çalışma ile de önemli bir konuma sahiptir. Ayrıca, üniversitemizle Erasmus anlaşması olan TEI- Technological Educational Institute of Athens ile sadece öğrenci/öğretim üyesi değişimi dışında projeler ile beraber çalışacak ilişkileri oluşturmayı amaçlamaktayız. Fakültemizde bu kapsamda gerçekleştirilen ilk uluslararası işbirliği çalışması olması nedeni ile de gelecekte yapılacak uluslararası üniversiteler ve belediyelerle ortak işbirliği çalışmalarına temel bir zemin oluşturulması da amaçlanmaktadır.
Bu stüdyonun amacı; mezuniyet aşamasındaki öğrencilerinin iç mekân için problem çözme yeteneğini geliştirerek marka/kurumsal kimlik temasına odaklanan bir kapsamlı tasarım araştırması üzerinden iç mekân tasarım becerisini kazanmasını sağlamaktır. Öğrenciler temel tasarım yöntemlerini, düşünsel ve teknik ustalık becerilerini geliştirecekler ve INAR 410 dersinde ve şimdiye kadar alınan tüm bölüm derslerinde elde ettikleri araştırma sonuçlarını uygulamaya koyarken iç mekân tasarım süreci anlayışı adına derinlemesine bir kazanımları olacaktır.
Öğrenciler, Atina’da bulunan Kypseli Belediye pazar binası projesi üzerinde Atina belediyesi ile işbirliği içerisinde çalışırken kentsel bağlam kavramı ile İç Mekan tanımı, konsept ve ilişkilerini de öğrenmiş olacaklardır. Araştırma, tasarlama ve detaylandırma aşamalarından oluşan dersin kapsamında, Atina’daki Kypseli Bölgesi’nin gerek tarihi, gerekse kültürel açıdan kentsel kavramda ayırt edici özellikleri göz önünde bulundurularak söz konusu binada dönüşüm, yeniden oluşturma ve yeniden tasarımlar gerçekleştirilecektir. Öğrencilerden veri toplama, analiz etme, sentezleme, konsepte ve tasarım sürecine dayalı araştırma aşamalarının sonunda; alternatif ya da tartışmalı tasarım önerilerine yönelik değerlendirmelerle kavramsal paradigmaları tartışıyor olabilmeleri beklenmektedir. Mevcut yapı içerisinde öğrenciler, bina sistemleri, kullanım senaryoları ve konseptleri ile toplum ihtiyaçları ve kültürlerini göz önünde bulunduran analiz etme öğrenim tekniklerini kullanarak, kullanıcıların ve işletmecilerin bakış açısıyla görebilme yeteneklerini geliştireceklerdir.
2015-2016 Güz Dönemi
INAR 210 (220) Entegre İç Mekan Tasarımı I (II)
Proje-1: Mimari Bir Enstelasyon
Dersin Öğretim Elemanları: Yrd. Doç. Dr. Gülnur Ballice (Kordinatör), Öğr. Gör. Sergio Taddonio, Öğr. Gör. Sevda Balcıoğlu, Öğr. Gör. Burcu Özen Kundak, Öğr. Gör. Rena Vanlı Ballar, Öğr. Gör. Meltem Eranıl Demirli, Araş. Gör. Ebru Bengisu
Projenin Tanımı: Projenin temel odak noktası fuaye fonksiyonu olan Selahattin Akçiçek Kültür Merkezi içerisindeki mevcut kullanım alanını zenginleştirerek bir iç mekân projesi oluşturmaktır. Özgün bir kimlik kazandırmak amacıyla yeni bir tasarım ögesinin mekâna eklemlenmesi ve hacimsel bir ayırıcı tasarlanması projenin ana tartışma konuları olarak belirlenmiştir. İç mekân için istenen bu yaklaşımın yanı sıra bekleme alanları, buluşma mekânları, kitaplık, sergi alanı, danışma gibi farklı fonksiyonlar öğrenciler tarafından belirlenebilir. Üst kat ile bağlantıyı sağlayan merdiven yine düşünülecektir. Ancak strüktür, form, malzeme ve yerleşim projenin konseptine uygun olarak yeniden tasarlanacaktır. Çok amaçlı salonun mevcut iki kapısı tasarım ölçütlerinden biri olarak korunacaktır. Açıklıkları, katları bağlamak ve mekânlar arasındaki iletişimi zenginleştirmek ele alınması gereken diğer konulardır. Projenin başlıca konuları arasında geçiş mekânları, sanatsal ve mimari aktiviteler için kamusal iç mekânların tasarımı, çağdaş sergileme tasarımı ve geçicilik sayılabilir.
Proje-2: Sosyal odaklı Kafeterya Tasarımı
Projenin Tanımı: Öğrencilerden üç farklı proje değişkeni arasında net bir etkileşim kurarak özgün bir proje yaratmaları istenmektedir. Bu değişkenlerden biri kafeterya fonksiyonunun yanı sıra ‘özel bir aktivite’ önerisi olacaktır (kafeteryanın kullanımını destekleyen). Bu aktivite ile Kızlar Kahvesi’nin gelecekteki kullanımına bir kimlik kazandırılması düşünülmelidir. Bunun yanı sıra öğrenciler kafeteryanın mekânsal kurgusu, mobilya ve aydınlatma elemanları gibi iç mekân konforunu belirleyebilmek için ‘kullanıcı profili’ ni açık bir biçimde tanımlayacaktır. Üçüncü değişken ise tasarım dilini oluşturmak ve iç mekânın fiziksel koşullarını iyileştirmek için yaratılacak ‘atmosferi’ (dokular, renkler, ortam) tanımlamaktır.
INAR 310 – 320 Entegre İç Mekan Tasarımı III (IV)
Projenin Tanımı: INAR 310-320 stüdyosu öğrencilerin çizim ve sunum fikirlerini geliştirerek, bireysel tasarım sürecini kavramalarını hedeflemektedir. Bu stüdyo kapsamında iç mekanda, hava kalitesi, görsel konfor, akustik konfor, enerji tüketimi, yönlenme ve malzeme seçimi kararlarının tasarımla bütünleşmesi beklenmektedir. Stüdyonun başlıca amaçlarından biri de iç mekan çevre tasarımında enerji kullanımı ve sürdürülebilirliğin, hem niteliksel hem de niceliksel olarak kavrayarak ele alınmasıdır.
Görsel Kaynak 1: http://inhabitat.com/learn-the-core-concepts-of-passive-design/
Görsel Kaynak 2: http://imaginekithomes.webtools2go.com/customPages/imagine-kit-homes-passive-house-desgin?subSiteId=1
INAR 410 – 420 Entegre İç Mekan Tasarımı V-VI
Projenin Tanımı: Bu stüdyonun amacı; dördüncü sınıf öğrencilerinin iç mekan için problem çözme yeteneğini geliştirerek marka/kurumsal kimlik temasına odaklanan kapsamlı bir tasarım araştırması üzerinden iç mekan tasarım becerisini kazanmasını sağlamaktır. İç mimarlık ğrencileri tasarım yöntemlerini, düşünsel ve teknik ustalık becerilerini geliştirecekler ve INAR 461 Kurumsal Kimlik Tasarımı dersinin entegrasyonunda elde ettikleri araştırma sonuçlarını uygulamaya koyarken iç mekan tasarım süreci anlayışı adına derinlemesine kazanımları olacaktır.
Dördüncü sınıf stüdyosunda öğrenciler seçtikleri, araştırma yaptıkları ve deneyimledikleri, uluslararası tanınırlığa sahip bir havayolu şirketine ait CIP salonu üzerinden konsept ve kamusal alanlarla ilişkili iç mekan tasarımı ilişkilerini ele alacaklardır. Mekan, İzmir Adnan Menderes Havalimanı yapısını icinde tanımlanmıştır. Bu mevcut yapıda, öğrenciler kullanıcıların ve operatörlerin bakış açısından görme ve düşünme yeteneğini kazanacaklar, marka/kurum ve kültürel kimliği belirlemede senaryoyu, konsepti ve bina sistemlerinin analiz yöntemlerini deneyimleyeceklerdir.
Görsel Kaynak 1: http://www.ulasimuzmani.com/haber/izmir-adnan-menderes-havalimani-yeni-ic-hatlar-terminali-bu-gun-aciliyor
Görsel Kaynak 2: http://www.adnanmenderesairport.com/en-EN/pressroom/Pages/PhotoGallery.aspx
Görsel Kaynak 3: http://www.adnanmenderesairport.com/en-EN/pressroom/Pages/PhotoGallery.aspx#