İÇ MİMARLIK EĞİTİMİ ARAŞTIRMA GRUBU
Araştırmacılar
- Doç. Dr. Gülnur Ballice
- Dr. Öğr. Üyesi Çağrı Özköse Bıyık
- Dr. Öğr. Üyesi Çiğdem Çetin
- İç Mimar Ebru Bengisu Chatzıkonstantinou
Devam Eden Bilimsel Araştırma Projeleri
- İkinci Sınıf İç Mekân Tasarım Stüdyosu Dersindeki Öğretim Yöntemlerinin Öğretim Tasarımı Yoluyla İyileştirilmesi, Yaşar Üniversitesi.
Araştırmacılar:
- Doç. Dr. Gülnur Ballice
- Dr. Öğr. Üyesi Çağrı Özköse Bıyık
- İç Mimar Ebru Bengisu Chatzıkonstantinou
- Özet: Projenin temel amacı, Türkiye’deki İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü stüdyo derslerinde, öğrencilerle kullanılan iletişim yöntemlerindeki olası sorunları çözmek üzere; seçilen pilot stüdyo üzerinde öğretim tasarımı yöntemlerini uygulayarak stüdyodaki eğitim sürecini yeniden tasarlamaktır. Bu amaçla birlikte projenin diğer alt amaçları şöyle sıralanabilir:Amaç-1: Tasarım stüdyosunda öğrencilerle iletişim yöntemlerindeki sıklıkla karşılaşılan sorunları en aza indirgemek için öğretim tasarımı yöntemlerini kullanarak planlama yapmak,
Amaç-2: Tasarım stüdyosunda öğrencilerle paylaşılan materyalleri öğretim tasarımı açısından değerlendirip iyileştirmek ve daha etkin hale getirmek,
Amaç-3: Öğrencilerin tasarım stüdyosunda karşılaştığı zorlukları ortaya çıkarıp hem öğrenci hem dersi verenler açısından alınacak önlemler konusunda bir rehber oluşturmak,
Amaç-4: Yaşar Üniversitesi’nde 2016-2017 Akademik Yılı’nda kurulmuş olan “Yenilikçi Öğretme ve Öğrenme Birimi” için başka alanlara da transfer edilebilecek bir alt yapı oluşturmak,
Amaç-5: Yaşar Üniversitesi Mimarlık Fakültesi İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü stüdyo dersleri için sistematik bir alt yapı oluşturmak ve 2. , 3. ve 4. sınıf stüdyo derslerindeki eğitim sürecini oluşturulacak bu öğretim tasarımı prensiplerine uygun olarak programlamak. - Çalışmanın Amacı:
Aşama 1: Veri toplama: Literatür taraması, 2015-2016 Güz Döneminde yapılan odak grup görüşmesinin ve 2015-2016 Bahar Dönemi’nde yapılan bireysel öğrenci görüşmelerinin çözümü ve analizi
Aşama 2: 2016-2017 Bahar Döneminde öğrencilerle bireysel görüşmeler yapılması
Aşama 3: Verilerin sonuç çıktılarının oluşturulması ve paylaşımı/sunumu: rehber broşür, sempozyum (2017 Bahar Dönemi içerisinde), proje raporları
Aşama 4: Yayın ve bildiriler olarak belirlenmiştir.
Yayınlar (Mayıs 2014 – Ekim 2019)
- Çetin, Ç. (2018). Son Yıllarda Değişen Öğrenci Profiline Yaratıcı Düşünme Pratiğinin Kazandırılması İçin Temel Tasarım Eğitiminde Yeni Bir Yöntem: Kavramsal- Yapılandırmacı Öğretim Metodu. KEFAD Journal- Ulusal Hakemli-ULAKBIM(Sent for publication in December 2018).
- Çetin, Ç. , Tuna Ultav, Z. , Ballice, G. (2018). The Effects of Interior Design Parameters on the Design Quality of Nurse Stations, Athens Journal of Architecture, Volume 4, Issue 2– pp. 149-170.
- Altay B., Ballice G., Bengisu E., Alkan Korkmaz, S., Paykoç E. (2016). “Embracing User Experience in Inclusive Design Education through Learner-Centered Instruction”, International Journal of Inclusive Education (7 Mart 2016’da online olarak basıldı: http://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/13603116.2016.1155662).
- Ballice, G. (2016). Yaşar Üniversitesi İç Mimarlık Yüksek Lisans Programının ‘Tasarım ve Kültür’ Alanında Gerçekleştirilen Stüdyo Projeleri. İç Mimar(Haz.-Tem-Ağus.2016), 79-84. (Kontrol No: 3549291)
- Ballice, G. (2016). Bornova Gençlik Merkezi İç Mekan Tasarım Projesi, Bornova Belediyesi Kentsel Tasarım Müdürlüğü, Editör:Bornova Belediyesi Kentsel Tasarım Müdürlüğü, Sayfa Sayısı 33, ISBN:2149-7710, Türkçe(Ders Kitabı), (Yayın No: 2832578)
- Ballice, G. (2016). Büyükpark Sosyal Odaklı Kafeterya Tasarımı, Bornova Belediyesi Kentsel Tasarım Müdürlüğü, Editör:Bornova Belediyesi Kentsel Tasarım Müdürlüğü, Basım Sayısı:1, Sayfa Sayısı 18, ISBN:ISSN: 2149-7710‑, Türkçe(Ders Kitabı), (Yayın No: 4159280)
- Ballice, G. (2016). “Yaşar Üniversitesi İç Mimarlık Yüksek Lisans Programının ‘Tasarım ve Kültür’ Alanında Gerçekleştirilen Stüdyo Projeleri’, İç Mimar, Haziran-Temmuz-Ağustos 2016: 79-84.
- Çetinkaya, Ç., (2014). Basic Design Parameters in Turkey. Humanitas International Social Sciences, 4, 31-46. ISSN: 2147-088X-(MLA, EBSCO, CEEOL, ASOS, ARASTİRMAX, TEİ, Namık Kemal Üniversitesi).
- Çetinkaya, Ç. (2015). Temel Tasarım Eğitiminde Değişen Öğrenci Profiline Yaratıcı Düşünme Pratiğinin Kazandırılması İçin Yeni Bir Yöntem: Kavramsal- Yapılandırmacı Öğretim Metodu. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi (ULAKBIM) (Under evaluation)
Konferans Bildirileri (Mayıs 2014 – Ekim 2019)
- Ballice, G., Terim Çavka, B. (2019). İç Mekân Tasarim Stüdyosunda Öğren(T)me Biçimi Olarak Çok Katmanli Bütünleşik Eğitimin İncelenmesi, 2nd International Education in Interior Architecture Symposium, May 13-14 2019, Hacettepe University, Ankara.
- Asadollahi Asl Zarkhah S., Tuna Ultav, Z., Ballice, G. (2018). Evaluating Public Activities and Behaviors as a Component of Place Identity in Public Interiors: The Case of Kızlarağası Inn, İzmir, FUPS 2018 First International Conference on Future of Urban Public Spaces, 25-27.09.2018, Tahran, İran, electronik basım, pp.407-420.
- Özköse Bıyık. Ç., Ballice, G.,Bengisu, E. (2017). Üniversite İkinci Sınıf İç Mekân Tasarım Stüdyosu Dersindeki Öğretim Yöntemlerinin Öğretim Tasarımı Yoluyla İyileştirilmesi. IV. International Eurasian Educational Research Congress, 1794-1796. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:3549289)
- Ballice, G., Karagözler, S. (2017). İç Mimarlık Tasarım Stüdyosunda Mekân Üretim Sürecine Yeni Bir Yaklaşım. İÇMEK İç Mimarlık Eğitimi 4. Ulusal Kongresi/Atölye (Tam Metin Bildiri/Sözlü Sunum)(Yayın No:4159169)
- Özköse Bıyık, Ç., Ballice G., Bengisu Chatzikonstatinou, E. (2017). “Üniversite İkinci Sınıf İç Mekân Tasarım Stüdyosu Dersindeki Öğretim Yöntemlerinin Öğretim Tasarımı Yoluyla İyileştirilmesi”, IV. International Eurasian Educational Research Congress, 11-14 Mayıs 2017 Pamukkale Üniversitesi / DENİZLİ.
- Çetin, Ç. (2017). Farkli Ölçeklerdeki Insan- Mekan Kesişimlerine Içmimar Bakişi: Iç Mekanda Algi Dersi Deneyimleri, İÇMEK- İç Mimarlık Eğitimi 4. Ulusal Kongresi, 7- 8 Aralık 2017, İstanbul. (under evaluation).
- Polat, C. (2016). “Inspiration point in design: The example of basic design class assignments” SHS Web of Conferences, 26 (2016) 01084, DOI: 10.1051/shsconf/20162601084
- Polat, C., Bozkurt, E. (2016). “Reshaping the design education for new age learners”, SHS Web of Conferences, 26 (2016) 01114, DOI: 10.1051/shsconf/20162601114
- Özmehmet, E., Alakavuk, E. Science Direct Procedia- Social and Behavioral Sciences “Integration Process of Theoretical Courses with Design Studios in Undergraduate Education: Case Studies of Architecture and Interior Design Studios”
Ulusal Kitap (Mayıs 2014 – Ekim 2019)
- Aydeniz Karabağ, N.E. ve Ballice, G. (2018). Yıldırım Gönül, B. (Ed.). ‘Kuzey Ege’de Kule Ev Mimarisi: Kozbeyli (Foça) Üzerinden Bir Değerlendirme’, Yerel Ölçekte Geleneksel Mimarinin Korunması, s.57-76, İstanbul: Beykent Üniversitesi Yayını.